Foto: Middelfart Kommune
Vikar i børnehave eller vuggestue
På dagtilbudsområdet har vi af og til brug for afløsere og vikarer. Her kan du læse om de forskellige muligheder – og nederst finder du et link til vikarbanken.
I Middelfart Kommune har vi 13 dagtilbud, spredt over hele kommunen. Ud over det faste personale, så har vi af og til brug for vikarer til at dække ferie/afspadsering, kurser og sygdom.
Vi har brug for dig, der for en kortere eller længere periode ønsker at være afløser eller vikar.
Du kan både komme med en uddannelse eller være ufaglært – måske med erfaringer fra et helt andet fag eller en anden branche. Det allervigtigste er, at du er drevet af at gøre en positiv forskel for andre, at du er nysgerrig og interesseret i at arbejde med børn og at du møder dine medmennesker med respekt og omsorg.
Ved at skrive dig op i vikarbanken, kan du f.eks. komme til samtale omkring:
- at blive vikar for en medarbejder, der er sygemeldt i kortere eller længere tid, hvor du for en periode indgår fast i vagtplanen.
- at blive tilkaldevikar, hvor du vil blive ringet op med kort varsel og spurgt, om du kan træde til.
Opgaverne vil variere, men du vil altid få en grundig introduktion til de arbejdsopgaver, du skal varetage.
Opret dig i vikarbanken
Lyder det som noget for dig, så skriv dig op i vores vikarbank.
Her har vi brug for dine kontaktoplysninger og nogle enkelte oplysninger: Bl.a.
- hvor mange timer du er interesseret i
- hvor du er interesseret i at arbejde
- lidt oplysninger om din baggrund
Du kan nøjes med at udfylde felterne - du behøver altså ikke skrive en lang ansøgning. Har du en relevant uddannelse, så gør det praktikken om en evt. ansættelse hurtigere, hvis du uploader dit uddannelsesbevis med det samme. Men det er ikke et krav.
Du beslutter selv hvor lang tid, du ønsker at være aktiv søgende i vikarbanken. Når det opstår en mulighed, som matcher din baggrund, vil du blive kontaktet og kaldt til en samtale. Vær opmærksom på, at en ansættelse altid sker under forudsætning af en ren børne- og straffeattest.